Endodoncja, czyli leczenie kanałowe

Współczesna endodoncja zajmuje się rozpoznawaniem i leczeniem chorób miazgi zęba i tkanek okołowierzchołkowych. Podstawową metodą leczenia jest tu leczenie kanałowe.

Zdrowy ząb nie boli.

Wewnątrz zęba w jego komorze i kanale korzeniowym, znajduje się miazga, potocznie zwana nerwem zęba. To dzięki niej ząb żyje i czuje. Ból sygnalizuje chorobę zęba, najczęściej nieleczoną próchnicę, która zaatakowała miazgę zęba powodując jej zapalenie.

Leczenie kanałowe

Leczenie kanałowe przeprowadzamy w kilku etapach:

• Usunięcie miazgi z komory zęba i kanałów korzeniowych.
  • Pomiar długości kanałów za pomocą endometru – elektronicznego urządzenia, niezbędnego we współczesnej endodoncji.
  • Szczelne wypełnienie oczyszczonych kanałów materiałem biokompatybilnym – uplastycznioną gutaperką, która idealnie adaptuje się do nieregularnego kształtu kanału korzeniowego, gwarantując szczelne wypełnianie jego całości.
  • Kontrola radiologiczna wypełnienia kanałowego za pomocą radiowizjografii cyfrowej, gdzie tradycyjna klisza rentgenowska została zastąpiona czujnikiem optycznym, dzięki czemu zdjęcie zęba wyświetlane jest bezpośrednio na monitorze komputera, a dawka promieniowania potrzebna do zrobienia jednego zdjęcia wynosi zaledwie 10% dawki pochłanianej przy tradycyjnym zdjęciu.

Przy odpowiedniej pielęgnacji i kontroli leczenie endodontyczne zębów pozwala na długotrwałe utrzymanie własnego zęba w jamie ustnej, jak również stanowi solidny ząb pod koronę lub filar mostu przy uzupełnieniach protetycznych.

Poniedziałek – Piątek: godz. 9.00-20.00, Soboty (wybrane): godz. 9.00-13.00

Scroll Up