Implanty zębowe

Implanty inwestycja na lata
Implanty nie tylko zapewniają estetyczny wygląd twarzy i ładniejszy uśmiech, ale też poprawiają stan zdrowia i jakość życia.

Implanty są najbardziej nowoczesną metodą uzupełnienia braków zębowych. Mają one postać niewielkiej tytanowej śruby, którą wkręca się w kość szczęki lub żuchwy, aby zastąpić naturalny korzeń zęba w sposób fizjologiczny. Pozwala to na przenoszenie sił żucia bezpośrednio na kość, co zapobiega jej przyszłym zanikom.

Aby zabieg wszczepienia implantu zakończył się sukcesem poprzedza go zawsze wywiad medyczny, dokładne badanie kliniczne oraz cyfrowa diagnostyka rentgenowska – wykonanie zdjęcia pantomograficznego i tomografii (CBCT). Precyzyjna diagnostyka w połączeniu z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem naszego implantologa pozwala na rzetelną ocenę warunków implantacji i dobranie rodzaju implantu co zwiększa szanse na sukces zabiegu.

Kiedy wykonujemy implanty?

Implanty pozwalają na uzupełnienie braku pojedynczego zęba lub na wykonanie mostu odbudowującego brak kilku zębów. Również u pacjentów bezzębnych proteza zakotwiczona na czterech implantach jest bardziej stabilna trwalsza i wygodniejsza.

Jakie są zalety implantów?

Rekonstrukcje protetyczne oparte na implantach znacznie poprawiają wymowę, komfort życia i zachowują odczuwanie pełni smaku. Są wykonywane u pacjentów w różnym wieku.

Czy wszczepienie implantu boli?

Wprowadzenie implantu odbywa się w znieczuleniu miejscowym podobnym jak do ekstrakcji zęba.

Czy zawsze wszczepienie implantu kończy się sukcesem?

Statystycznie odsetek powodzenia zabiegów implantacji szacuje się na poziomie 98-99%. Jest on uzależniony od stanu zdrowia ogólnego i wieku pacjenta oraz w dużej mierze od utrzymywania wysokiego poziomu higieny u pacjentów. Palenie tytoniu i zaniedbania higieny sprzyjają rozwojowi infekcji dziąsła i kości i mogą doprowadzić do dezintegracji oraz utraty implantu. Pacjent uczestniczy więc aktywnie w utrzymaniu efektów implantacji poprzez codzienne domowe zabiegi higieniczne (szczotkowanie, nitkowanie, płukanie zębów) oraz zgłaszanie się na profesjonalne zabiegi wykonywane w gabinecie przez higienistki stomatologiczne co 2-6 miesięcy w zależności od potrzeb. Zabiegi higienizacyjne są integralnym elementem leczenia.

Jak zminimalizować ryzyko odrzucenia implantu ?

Przed wszczepieniem implantu należy wyleczyć próchnicę i stany zapalne dziąseł. Polecamy również konsultacje z lekarzem u pacjentów leczonych na cukrzycę, osteoporozę i choroby nowotworowe. Pamiętajmy, że sam implant jest teoretycznie niezniszczalny, ale funkcjonuje w żywym organizmie i podlega dynamicznym procesom oraz wielu osobniczym reakcjom, które mogą być nieprzewidywalne. Dlatego, aby zachować piękny uśmiech przez wiele lat istotne jest dla zachowana efektów leczenia zgłaszanie się na wizyty kontrolne co 3-6 miesięcy i wykonywanie badań rtg (co 12 miesięcy).

Poniedziałek – Piątek: godz. 9.00-20.00, Soboty (wybrane): godz. 9.00-13.00

Scroll Up